afgelopen dagen

Al zittend in de bus en rijdend over de snelweg type ik dit berichtje tegen de verveling op de lange rit, het is nu toch donker en die bollywood film is stom. Zojuist Ahmedabad door gecrossed om weer van alles te zien, wat een bedrijvingheid, veel mensen zijn langs de weg aan het werk of kletsen wat in of voor hun geimproviseerde huisjes, krotten of gewoon buiten. Helaas ook hier weer gebieden waar je niet geboren wil worden. Uit de huisjes komen vaak de mooiste meubelen vandaan die in de buitenlucht worden voorzien van een vernislaag. Dit handwerk is niet te betalen in nederland. Ziet er erg fraai uit maar niet mijn stijl.

Sinds mijn vorig bezoek zie ik al aardig wat veranderingen, zo verbaasde ik me 10 maanden geleden nog over de rotzooi die iedereen achterlaat op straat, nu ruimen ze het beter op. Ze vegen de straat wat vaker en de meeste stalletjes hebben een kratje of een olievat voor de rotzooi. Helaas geeft dit vegen weer de nodige stofontwikkeling in de vaak nauwe straatjes.

Te hard rijden is hier bijna niet mogelijk, maar als je het wel doet kan dit gevaarlijk zijn voor zowel andere weggebruikers als de chauffeur. In de krant stond een artikelover een bus die in de fik was gestoken door boze omstanders toen de chauffeur van de bus te hard reed. Hier kwam een 14 jarige jongen om het leven en een andere kind vecht nog voor zijn leven. De chauffeur wist nog net in een politieburo te vluchten, anders washij een koppie kleiner gemaakt.

Twee dagen later stond in de krant dat bewoners van een wijk stenen gooide naar politie toen ze een demonstrtatie hielden op straat omdat er te hard wordt gereden in hun straat en de gemeente geen drempels wilde plaatsen.

Verder staat hier nog steeds de krant vol met de 26/11 aanslagen van verleden jaar en de vele aanslagen uit Pakistan.

Bij aankomst heb ik me in Udaipur met een riksja naar mijn hotel laten brengen en ben gelijk de straat opgegaan. (21.00 uur). Wat een straatjes hier met alleen maar shops en veel bedrijvigheid en verkeer. Ik was dus snel verdwaald, zodat ik 10 roepies heb gegeven aan een jongen, die me met zijn brommer door de stad naar een bekend punt bracht. De rest liep ik wel. Ben eerst maar wat gaan eten, in hotel minerva. Jo, Rini, geen slecht hotelletje met uitzicht op mijn kamer (waar ik dan al weer weg ben). Ik zit in Hotel Sjarovar met uitzicht op het meer. Er zijn hier erg veel toeristen, in Ahmedabad heb ik er geen enkele gezien.

Zo nu ff gaan pitten, morgen ga ik de wekker om 06.00 uur zetten om een beetje wat aan mijn dag te hebben.

Jan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!