Laatste dag

Last storie january 2011

Vannacht vlieg ik terug naar huis. Heb minder geschreven dan voorgaande jaren, maar heb weer veel gezien en meegemaakt. Sommige stukjes die ik schreef komen voor ons misschien heel vreemd over en natuurlijk zie je door de jaren heen veel vooruitgang, maar is elke vooruitgang in onze ogen wel een goede. De straten worden schoner, ik dacht minder koeien op straat te zien. Navraag leverde echter op dat dit aan het seizoen en de omgeving ligt. Elders in de stad kwam ik ze toch weer tegen. Er komen meer en meer westerse invloeden het land binnen, maar om deze nu te bestempelen als goede invloeden is een leugen. Meer westerse films betekend ook meer geweld op tv, meer electronsiche spelcomputers doen hun intrede en ook dat gaat gepaard met meer geweld en verslaving. De economie groeit heel snel, de vraag is of dit voor iedereen profijt oplevert. De rijke worden rijker, het is de vraag of anderen die het al moeilijk hebben dit bij kunnen benen. De regering doet er alles aan om te groeien en toch evenwicht bewaren. Dit lukt natuurlijk niet altijd. De nodige ministers zijn verleden week weer de deur uitgestuurd omdat ze elders geld hadden weggesluisd en wikileaks had dit openbaar gemaakt. Een medewerker van een bank in het buitenland had hun namen en tegoeden doorgegeven. Fijn dat dit openbaar wordt, maar hierdoor ontstaat wel meer onvreden bij de burger en het vertrouwen in EEN overheid neemt snel af. Oeff nou ga ik me op glad ijs begeven en zie ik de reacties van voor en tegenstanders al komen op deze weblog.

Mijn ervaringen van de mensen zelf is heel positief, altijd behulpzaam altijd zwaaiend en lachend. Ik heb me tussen deze 7 miljoen mensen geen moment onveilig gevoeld. Maar ik heb hoofdzakelijks overdag gelopen, of 's avonds in gebieden waar het ook veilig is. Natuurlijk zijn er gebieden waar het 's avonds slecht toeven is, maar elke grote stad in de wereld kent plekken waar je overdag niet moet komen en helemaal niet als het donker wordt.

OK tot de volgende keer en richting Jacq en de kids. OK de volgende keer ga ik niet langer dan 9 dagen, deal?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!