kiev

Daar zit ik dan. Weer op de luchthaven van Kiev. Een mooie stad met een rijke historie. Apostel Andreas voorpelde een grote geloofsgemeenschap. Heel veel orthodoxe en rk kerken hier. Veel mensen dragen kruis-kettinkjes of t-shirts met psalmteksten. Zijn profetie is dus wel uitgekomen. Zelf zondag naar de Hillsong church geweest. Daar is een engelstalige ringleiding. Mooie levendige dienst . Na afloop bestel ik een koffie staat er een dame naast me. Where are you from was de vraag. The Netherlands Eerlijk dat meen je niet was haar antwoord. Zij was betrokken bij Hillsong Amsterdam en ze reist veel naar deze kant. Ze is vertegenwoordiger cq is adviseuze voor boeren hier Vooral die met kippen. Ze was geboren in kazachstan ze was de taal dus machtig. Daarna de metro weer genomen en halverwege uitgestapt om het een en ander te bezichten. Na pijn in mijn poten weer de metro opgezocht.

Gelukkig heb ik ook de andere kant een beetje kunnen horen. Zo rooskleurig als het lijkt is het niet altijd. De economie schiet hier dan wel omhoog maar dat zorgt ook voor een vacuum. Het aantal bedelaars was minder dan in zap.... Maar gisterenavond zat ik te eten bij een asiaat. Reinout zijn aanbeveling was vol. Naast mij was er niemand behalve twee serveerstertjes en een dikke man achter de kassa. Op zijn mobiel was hij vast niet de omzet aan het tellen. Om de twee minuten kwam die ene die engels sprak wat vragen of brengen. Nadat ze het toetje kwam brengen vroeg ik goh je hebt toch niets zinnigst te doen. How is life here? Sit down. Ze vertelde over haar zelf. Hoe zwaar haar familie het heeft enzo. Gelukkig konden haar ouders haar dit geven maar haar droom ging voorlopig niet verder dan verder leren en ooit naar het concert van `30 seconds to mars` te kunnen. De schoonmaakster die de volgende ochtend de sleutel kwam halen moest ook even haar verhaal kwijt haar droom was weer om eens de stad uit te kunnen. Voor de revolutie had ze het veel beter nu is het zwaar.

Dit was het dan. Bijna boarden. Vergeet al dat gezwam maar weer gauw. Dit vliegtuig gaat in ieder geval niet in 30 seconde naar mars. Heb de muziek trouwens nog ff beluisterd en wat gegoogled. Klikt goed, maar hoog satanisch gehalte.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!