Dag twee

Voor de gene die dit niet tot het eind willen lezen, de Filet Mignon was niet zo’n verademing als die steak van gisteren. Kok van gisteren was op vakantie denk ik.

Vandaag rond kwart over 8 op kantoor aangekomen om het koffiezet apparaat aan te zetten. De office manager was er als enigste. Of hij wil niet wakker worden of hij vindt hem te sterk. Ze beginnen hier dus schijnbaar laat, maar gaan daardoor vaak ook weer laat naar huis. De tijden zijn hier vrij, net als de tijd dat je wilt gaan lunchen. Hiervoor staan er in de keuken een aantal piep-schuimen dozen met voedsel. Vandaag was ik vroeger dan gisteren waardoor ik vandaag warme kerrie had en een lekkere salade ( gisteren was ik laat dus was er alleen nog maar kouwe kip). Rond 20 uur weer appartementswaards gegaan om mijn laptop weg te brengen om daarna door te lopen naar de Dnjepr. Vanuit kantoor leek dit wel te doen. Pff wat een afstanden hier. Heb de rivier dus moeten laten liggen waar hij alk decennia ligt en ben weer teruggelopen toen het donker werd. Vanaf kantoor leek het hooguit 6 blokken lopen. Maar als je loopt kom je er achter dat er zoveel groen tussen die blokken in zit en ook veel brede wegen tussendoor lopen dat het zeker 3 km lopen was naar de rivier. Het werd donker dus een andere keer vroeger vertrekken.

Je merkt hier dat de wil er wel is maar dat het nog aan middelen ontbreekt, financiële middelen bedoel ik dan. Men begint aan een mooie auto-vrije zone die begint 300 meter achter mijn appartementen complex tot aan een grote weg zo’n kilometer verder. De bloembakken staan er, de weg eromheen is half afgebroken, in het gestorte zand die nodig is voor de bestrating komt het onkruid al omhoog. Zo schijnt het ook met de hard nodige 2e brug over de Dnjepr te zijn gaan. Ik geloof acht jaar geleden zijn ze er aan begonnen ( die pijlers kan je op google maps zien, voor mij was het blijkbaar te ver lopen ) en dit jaar schijnen ze er weer het nodige beton aan toegevoegd te hebben. Zodra ik meer weet zal ik jullie er over berichten ( je kan het ook zelf googelen ). Naast de vele appartementen complexen zie je in de buurt van de rivier ook oude gebouwen uit vergaande glorie. Fabrieken, schoolgebouwen en kantoren waar je soms wat licht ziet branden omdat er toch mensen wonen. Maar waar de scherven glas nog in de sponningen hangen woont dus niemand. Soms hebben ze de entree en de begane grond nog een beetje opgeknapt maar daarboven is alles verleden tijd. Wat ook leuk is om te zien, aan de achter kant van de appartementen heeft bijna ieder portiek twee tegenover elkaar staande banken staan. Daar zie je vaak mensen zitten roken, wat drinken of knuffelende tieners. Oh ja en op veel plaatsen zie je kleine restaurantjes en veel kioskjes waar ze drank, ships, snoep en tabak verkopen. Overdag zie je redelijk wat bloemverkopers in de parken zitten en die worden toch verkocht want je ziet mensen op straat die bloemen hebben gekocht.

Afin na de Filet Mignon en de Grimmbergen Blond ben ik weer gaan bloggen. Ik zal ff mijnblog-plaats laten zien

en gelijk mijn slaap- woonkamer.

Zo na dit stukje hak op de tak geneuzel wens ik jullie een fijne nachtrust en tot morgen.

Reacties

Reacties

Esther

Hallo Jan,

Leuk, om je verhalen te lezen!
Groeten, enneh...doe maar lekker pessimistisch, jij ook in je element!
Enneh, eet ook eens wat vegetarisch... krijg je tenminste nog wat vitamines binnen..

Rini

Hoi Jan, Wat een leuke verhalen. Je schrijft leuk man. Sorry dat ik zo laat reageer maar dit is voor het eerst dit heb gezien dat wat terug kon schrijven. Doe je dit voor Canada ook? Prettige reis nog jullie samen. Gr uit Boston

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!